Több bevétele lett a Hankooknak, mint tavaly ilyenkor, jobban viszik a nagy gumikat.
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó a globális konszolidált pénzügyi eredmények alapján 2 263,4 milliárd KRW (körülbelül 1 580,8 millió EUR) értékű árbevételt, valamint 248,2 milliárd KRW (körülbelül 173,3 millió EUR) üzemi eredményt jelentett 2023 második negyedévére. Az árbevétel 11, az üzemi eredmény pedig 41,6 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest.
A fennálló nehéz gazdasági körülmények – mint például a lassuló gazdasági növekedés – ellenére a Hankooknak sikerült jelentős növekedést elérnie. A vállalat prémium technológiája és márkastratégiája, az elektromos járművekhez (EV) készült gumiabroncsok és nagy hozzáadott értékkel rendelkező termékek növekvő értékesítését eredményezte. Ez emelkedéshez vezetett az árbevételben és az üzemi eredményben egyaránt.
Ahogy a stabil félvezető ellátásnak köszönhetően növekedett a járműgyártás, az első szerelésű (OE) gumiabroncsok kínálata is világszinten emelkedett. Emellett a főbb piacokon a nagy forgalmazói készletek miatti keresletcsökkenés ellenére, a csereabroncsok értékesítése meghaladta a piaci keresletet. Továbbá a nyereségesség is javult a nyersanyagköltségek és a fuvarozási díjak stabilizálódásának köszönhetően.
A nagy hozzáadott értékű 18 colos és annál nagyobb személygépjármű-gumiabroncsok értékesítési aránya 43,6 százalékot ért el, ami 4,5 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A csereabroncsok és az első szerelésű (OE) abroncsok értékesítése a főbb piacokon – mint Európa, Észak-Amerika és Kína – megnőtt, megalapozva ezzel a globális növekedést.